29 Νοεμβρίου 2010

Ανακοίνωση για τον Προϋπολογισμό 2011

Προϋπολογισμός 2011: Ο «μπαμπούλας» της Χρεοκοπίας δίνει τη Χαριστική Βολή

Οι αμφιβολίες για το πόσο τραγική θα είναι η κατάσταση για τους εκπαιδευτικούς, και γενικότερα για τους Δημοσίους Υπαλλήλους το 2011, προφανώς εξαφανίστηκαν με την κατάθεση του Προϋπολογισμού από την Κυβέρνηση. Από την κυβέρνηση που ανέλαβε, υποτίθεται, να μειώσει το χρέος και το μόνο που κάνει εδώ και ένα χρόνο τώρα είναι να το αυξάνει! Από την κυβέρνηση η οποία το μόνο που καταφέρνει είναι να βυθίζει τη χώρα βαθύτερα στην κρίση.

Η κυβέρνηση εδώ και ένα χρόνο παραπλανεί τους πολίτες για την κατάσταση της οικονομίας. Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΗ. Η οικονομία ολοένα και βυθίζεται στην ύφεση, οι στρατιές των ανέργων αυξάνονται καθημερινά, η παραγωγή μειώνεται δραματικά, η αγορά φθίνει, τα καταστήματα κλείνουν με απίστευτο ρυθμό. Και η κυβέρνηση πώς αντιδρά; Συνεχίζει την ίδια αντικοινωνική, αντιλαϊκή, αντιαναπτυξιακή και αντιεκπαιδευτική πολιτική.

Συγκεκριμένα:

Μειώνει τις δαπάνες για την Παιδεία στο 2,75%, το οποίο ποσοστό είναι το χαμηλότερο των τελευταίων 35 ετών, ποσοστό που δεν αφήνει κανένα περιθώριο ελπίδας για βελτίωση της Παιδείας.

Οι προεκλογικές υποσχέσεις και δεσμεύσεις για ενίσχυση της Παιδείας αποδείχτηκαν μεγαλόστομα ψεύδη.

Αξιοσημείωτο είναι ότι τα προβλεπόμενα ποσά για την Παιδεία το 2011 ανέρχονται σε 6,283 δις €, μειωμένα κατά 1,5 δις € σε σχέση με το 2010. Είναι η πρώτη φορά που έχουμε μείωση δαπανών και σε απόλυτες τιμές. Παράλληλα και στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων υπάρχει μείωση της τάξης του 49,4% (από 1,146 δις € σε μόλις 580 εκ €).

Αυτή η μείωση μεταφράζεται σε μείωση πάνω από 10% στις δαπάνες για τη μισθοδοσία και τις συντάξεις των εκπαιδευτικών. Και όλα αυτά θα οδηγήσουν σε συγχωνεύσεις σχολείων, συμπτύξεις τμημάτων, μείωση διορισμών.

Αντιμετωπίζουμε ένα προϋπολογισμό με σκληρά μέτρα δημοσιονομικής πειθαρχίας, που δραματοποιεί τα φαινόμενα της ακραίας λιτότητας και της ύφεσης και οδηγεί σε πρωτόγνωρες κοινωνικές ανισότητες.

Ιδιαίτερα οι αυξήσεις στους έμμεσους φόρους και η νέα περιστολή κοινωνικών δαπανών συμπληρώνονται από την απειλή ενός νέου μισθολογίου που θα εφαρμοστεί από 1/6/2011.

Με τον προϋπολογισμό του 2011 είναι καταφανέστατη η πορεία της νέας μισθολογικής πολιτικής. Εξάλλου το ότι προβλέπεται μείωση στους μισθούς για το 2011 κατά 300 εκατ. ευρώ και κατά 2,7 δις μέχρι το 2014, αποκαλύπτει πλήρως την αλήθεια για το τι νέο μισθολόγιο θέλουν να δημιουργήσουν από το 2011 και μετά. Μισθολόγιο που θα πάρουν και όχι να δώσουν.

Μιλάμε για εξομοίωση προς τα κάτω για να επέλθει φτώχεια και εξαθλίωση στο σύνολο των εργαζόμενων, μισθωτών και μεροκαματιαρήδων, του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα.

Απέναντι σε αυτή την αντικοινωνική, αντιαναπτυξιακή και φορομπηχτική πολιτική, την περικοπή μισθών και επιδομάτων, ο μόνος δρόμος είναι ο δρόμος της αντίδρασης.

Συνεχίζουμε ακόμα πιο δυναμικά για την ανατροπή της πολιτικής που συνεχίζει να φορτώνει όλο και περισσότερο τα βάρη στους ασθενέστερους, που συνεχίζει την ίδια αρρωστημένη οικονομική πολιτική που δεν οδηγεί σε καμία διέξοδο, που συνεχίζει να λειτουργεί αντίθετα με τις ανάγκες και τα συμφέροντα του λαού μας.



Από τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.

25 Οκτωβρίου 2010

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΑΙΡΕΤΟΥ ΚΥΣΠΕ

Α. Αποσπάσεις Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Δυστυχώς και στη σημερινή συνεδρίαση του ΚΥΣΠΕ δε συζητήθηκαν οι αιτήσεις αποσπάσεων εκπαιδευτικών Π.Ε. που εκκρεμούν για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Θεωρώ πως είναι ανεπίτρεπτο και απαράδεκτο να μην έρχονται στο Συμβούλιο προς συζήτηση οι αιτήσεις συναδέλφων με σοβαρότατα προβλήματα, σοβαρούς λόγους υγείας και ειδικές κατηγορίες.

Φτάσαμε δε στο σημείο, η Υπηρεσία, καταστρατηγώντας την κείμενη νομοθεσία (αρθρ. 17 του Π.Δ. 1/3-1-2003) να ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους ότι δεν θα ικανοποιηθούν οι αιτήσεις αποσπάσεων και ότι θα ενημερωθούν εγγράφως για τα παραπάνω. Ενέργεια που υποβαθμίζει το ρόλο, το κύρος και την αξιοπιστία του Συμβουλίου. Ταυτόχρονα, η Υπηρεσία αμφισβητεί το δικαίωμα απόσπασης των νεοδιοριζόμενων με το σκεπτικό ότι η εισαγωγή του θεσμού του μέντορα επιβάλλει ο εκπαιδευτικός να υπηρετεί στην ίδια σχολική μονάδα για να αξιολογηθεί στο τέλος του δεύτερου έτους και να κριθεί αν είναι κατάλληλος για να μονιμοποιηθεί.

Η προσπάθεια της διοίκησης να αφαιρέσει αρμοδιότητες του ΚΥΣΠΕ, υποβαθμίζοντάς το, σε συνδυασμό με το γεγονός πως σκόπιμα δεν εισάγεται ως θέμα Η.Δ. οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών αν και άπαντες γνωρίζουν ότι οι συνάδελφοί μας βρίσκονται σε μακροχρόνια ομηρία και αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα, με οδήγησαν στο να αποχωρήσω από το Συμβούλιο καταγγέλλοντας την όλη διαδικασία.

Πιστεύω, δε, πως η ΔΟΕ οφείλει να αναδείξει το όλο θέμα στις πραγματικές του διαστάσεις και με τις παρεμβάσεις της επιτέλους να δοθεί λύση στο πρόβλημα των συναδέλφων.

Β. Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Με βάση το άρθρο 6 του Π.Δ. 50/1996, οι αιτήσεις μετάθεσης υποβάλλονται από τους εκπαιδευτικούς μέσα στο μήνα Νοέμβριο κάθε έτους. Έως σήμερα, δεν εκδόθηκε από το αρμόδιο τμήμα η εγκύκλιος των μεταθέσεων. Ελπίζω να μην είναι αληθές αυτό που ακούγεται ότι η μη έκδοση της εγκυκλίου συνδέεται με την πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο των μεταθέσεων. Αλήθεια, οι όποιες αλλαγές θα γίνουν ερήμην του κλάδου και πότε; Η νυν πολιτική ηγεσία δεν ήταν αυτή που με το άρθρο 30 του Ν.3848/2010 προχώρησε το Μάιο μήνα σε αλλαγές του νομοθετικού πλαισίου μεταθέσεων; Όλα αυτά καταδεικνύουν προχειρότητα και έλλειψη σοβαρότητας και υπευθυνότητας στην αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών θεμάτων.

Ελπίζω η ΔΟΕ να καλέσει την Υπουργό Παιδείας σε έναν ουσιαστικό διάλογο για την αναμόρφωση του πλαισίου μεταθέσεων και αποσπάσεων, ώστε οι όποιες αλλαγές να γίνουν προς όφελος της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών και να είναι αποδεκτές από το σύνολο του κλάδου. Εξυπακούεται ότι σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να γίνουν οι φετινές μεταθέσεις με διαφορετικό νομοθετικό πλαίσιο. Οι αιφνιδιασμοί και οι προχειρότητες ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή δεν τιμούν κανένα.

Γ. Παραιτήσεις εκπαιδευτικών Π.Ε.

Στη σημερινή συνεδρίαση το ΚΥΣΠΕ εξέτασε τις αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών Π.Ε. και έκανε δεκτές όλες τις αιτήσεις που πληρούσαν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης με βάση την ισχύουσα νομοθεσία.

Πάντα στη διάθεσή σας

Παληγιάννης Βασίλης

13 Οκτωβρίου 2010

ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΔΑΚΕ ΠΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ΓΙΑ ΠΥΣΠΕ ΚΑΙ Α ΠΥΣΠΕ

Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.

Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών

Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου

ΠΥΣΠΕ

1. ΓΚΟΥΤΖΙΑΜΑΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (ΔΣ ΣΓΟΥΡΟΥ)

2. ΕΜΜΑΝΟΥΗΛΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ (ΔΣ ΨΙΝΘΟΥ)

3. ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΜΑΡΙΑ (ΝΓ ΑΝΤΙΜΑΧΕΙΑΣ)

4. ΚΟΖΥΡΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (1ο ΔΣ ΙΑΛΥΣΟΥ)

5. ΚΟΣΜΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ (ΝΓ ΜΑΣΣΑΡΩΝ)

6. ΜΑΓΡΙΠΛΗ ΕΙΡΗΝΗ (ΔΣ ΠΑΝΟΡΜΟΥ)

7. ΜΠΕΛΛΟΥ ΑΡΤΕΜΙΣ (3ο ΔΣ ΚΩ)

8. ΝΤΕΝΤΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (ΔΣ ΔΑΜΑΤΡΙΑΣ)





Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.

Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών

Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου

Α ΠΥΣΠΕ
Γκουτζιαμάνης Γεώργιος (ΔΣ Σγουρού)

Εμμανουηλίδης Δημήτριος (ΔΣ Ψίνθου)

Καφτηράνης Χρήστος (Δ/νση Κυκλάδων)

Μαγριπλή Ειρήνη (ΔΣ Πανόρμου)

Μπέλλου Άρτεμις (3ο ΔΣ κω)

Ντέντας Γεώργιος (ΔΣ Δαματριάς)

12 Οκτωβρίου 2010

Η συνέχιση της κομματικοποίησης της εκπαίδευσης . . .

Με τις αναξιοκρατικές επιλογές Διευθυντών Εκπαίδευσης ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος για τον πλήρη έλεγχο των υπηρεσιακών συμβουλίων και ιδιαίτερα των ΠΥΣΠΕ.

Είχε προηγηθεί ο ορισμός των υπολοίπων μελών με βάση διάταξη του Ν.3848/10. Μια διάταξη που δίνει τη δυνατότητα στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης να ορίζει χωρίς κριτήρια τα μέλη στο ΠΥΣΠΕ. Για να ακριβολογούμε, ο ορισμός γίνεται με μοναδικό κριτήριο την παραταξιακή ταυτότητα. Κάτω από την πίεση του «σκληρού κυβερνητικού πυρήνα» δεν περιορίστηκαν στον έλεγχο των ΠΥΣΠΕ και συνέχισαν την προσπάθεια κομματικοποίησης της διοίκησης της εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα, με βάση το άρθρο 24, παρ. 10 του Ν. 3848/10, η τοποθέτηση αναπληρωτών διευθυντών σχολείων «γίνεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου ΠΥΣΠΕ, το οποίο με βάση τα κριτήρια επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων, αξιολογεί . . .»

Η επιλογή αναπληρωτών διευθυντών σχολείων με βάση τα κριτήρια επιλογής που ορίζει ο Ν.3848/10, δεν έδινε τη δυνατότητα του ορισμού «των δικών τους ανθρώπων». Γι’ αυτό και με τις παρακάτω 4 εγκυκλίους προσπάθησαν να ερμηνεύσουν το Ν.3848/10 με τρόπο που αφήνει πολλά ερωτηματικά για τη σκοπιμότητά τους:

α) 106139/Δ1, 30-8-2010, «Διευκρινίσεις για τη διαδικασία πλήρωσης κενούμενων θέσεων στελεχών εκπαίδευσης» που υπογράφει ο Γενικός Γραμματέας κ. Β. Κουλαϊδής.

β) Φ.361.23/6/106758, 107572/Δ1, 7-9-2010, «Διευκρινίσεις για τη διαδικασία πλήρωσης κενών – κενούμενων θέσεων διευθυντών σχολικών μονάδων» που υπογράφει η κ. Ανθή Γώρου.

γ) Φ.361.23/7/110794, 112094/Δ1, 20-9-2010, «Διευκρινίσεις για τη διαδικασία πλήρωσης κενών – κενούμενων θέσεων διευθυντών – υποδιευθυντών σχολικών μονάδων, προϊσταμένων δημοτικών σχολείων, νηπιαγωγείων» που υπογράφει ο Γενικός Γραμματέας κ. Β. Κουλαϊδής.

δ) Φ.353.1/92/119323/Δ1, 24-9-2010, «Διαδικασία πλήρωσης κενούμενων θέσεων στελεχών εκπαίδευσης», που υπογράφει η Υφυπουργός κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου.

Χρειάστηκαν 4 εγκύκλιοι μέσα σ’ ένα μήνα για να πετύχουν τον στόχο. Είναι δε άξιας σχολιασμού:

Α) η εγκύκλιος του κ. Γενικού Γραμματέα που αναφέρει ότι «σε περίπτωση που το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο κρίνει ότι κάποιος από τους υποψήφιους δε θα είναι αποτελεσματικός στην άσκηση των διευθυντικών καθηκόντων, αν και υπερτερεί κατά την αποτίμηση των κριτηρίων της επιστημονικής – παιδαγωγικής συγκρότησης και κατάρτισης και των κριτηρίων υπηρεσιακής κατάστασης και διοικητικής εμπειρίας (άρ.14 Ν.3848/2010), δικαιολογεί πλήρως και ειδικώς την απόφασή του.»

Αλήθεια, με βάση ποια κριτήρια θα κρίνει το υπηρεσιακό συμβούλιο ότι κάποιος δεν είναι αποτελεσματικός για άσκηση διευθυντικών καθηκόντων αφού η επιλογή γίνεται χωρίς συνέντευξη; Υπάρχει φάκελος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών; Γνωρίζουν τους υποψηφίους τα μέλη του Συμβουλίου; Ή, τελικά, η εγκύκλιος αποσκοπεί στον αυθαίρετο, άδικο, αντιδημοκρατικό τρόπο ορισμού των Διευθυντών Σχολείων;

Β) η εγκύκλιος της κ. Χριστοφιλοπούλου όπου αναφέρει «… συνεκτιμώντας το σύνολο των στοιχείων του φακέλου και τη γενική συγκρότηση του υποψηφίου, χωρίς να γίνεται αριθμητική αποτίμηση του κριτηρίου, ήτοι, χωρίς να συνταχθεί πίνακας μετρήσιμων μορίων». Εγκύκλιος που έρχεται να συμπληρώσει την εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα δίνοντας τη δυνατότητα στα μέλη του ελεγχόμενου υπηρεσιακού συμβουλίου να πράξουν κατά το δοκούν.

Οι παραπάνω εγκύκλιοι καταργούν επί της ουσίας τις σχετικές διατάξεις του Ν.3848/10. Είναι να απορεί κανείς πως κάποιοι βγαίνουν στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και μιλούν για αξιοκρατία, όταν όλες οι ενέργειες αποσκοπούν στην αναξιοκρατία.

Οι 4 εγκύκλιοι για τον ορισμό των αναπληρωτών Διευθυντών σχολείων αποδεικνύουν περίτρανα πως αντί να ασχολείται η πολιτική ηγεσία με το περιεχόμενο και την ποιότητα της εκπαίδευσης, ασχολείται με αιτήματα κάποιων που υποσχέθηκαν να βάλουν «πλάτη» για να περάσουν αντιεκπαιδευτικά μέτρα.

Όταν η πατρίδα μας αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη οικονομική κρίση και οι απλοί πολίτες πληρώνουν με τον πιο βάρβαρο και επώδυνο τρόπο τα αποτελέσματα αυτής, είναι πέρα κάθε λογικής κάποιοι να ασχολούνται με πρακτικές του παρελθόντος καταδικασμένες στη συνείδηση του εκπαιδευτικού.

Είναι, πιστεύω, ευκαιρία να συνειδητοποιήσουμε όλοι μας την ανάγκη χάραξης εθνικής πολιτικής για τα θέματα της εκπαίδευσης για να ελπίζουμε σ’ ένα καλύτερο αύριο της εκπαίδευσης και της χώρας μας.

Παληγιάννης Βασίλης

26 Σεπτεμβρίου 2010

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΑΙΡΕΤΟΥ ΚΥΣΠΕ

Αναπομπή απόφασης ΚΥΣΠΕ


Υποβάθμιση του κύρους και της αξιοπιστίας του Συμβουλίου

Απίστευτο κι όμως αληθινό…

Η Υπουργός Παιδείας δεν υπέγραψε τις αποσπάσεις της Γ΄ φάσης όπως αυτές προτάθηκαν από το ΚΥΣΠΕ στις 21/09/2010, και ζήτησε τη «συνολική επανεξέταση αιτήσεων θεραπείας» χωρίς να αιτιολογεί αυτή της την απόφαση.

Αν λάβουμε, δε, υπόψη πως η πλειοψηφία του ΚΥΣΠΕ στις 21/09/2010 στηρίχτηκε στην εισήγηση της Υπηρεσίας για την τελική της πρόταση, τότε αβίαστα, συμπεραίνουμε ότι υπάρχει πρόβλημα «συνεννόησης» στο Υπουργείο…

Ανεξάρτητα αυτού, η αναπομπή της πρότασης του ΚΥΣΠΕ ως πολιτική πράξη, καταρρακώνει αναμφισβήτητα, το κύρος και την αξιοπιστία του Συμβουλίου, διότι εμμέσως, πλην σαφώς, υποδηλώνει πως η απόφαση του ΚΥΣΠΕ ήταν διάτρητη.

Μετά την εξέλιξη αυτή το Συμβούλιο συνεδρίασε εκτάκτως την Παρασκευή 24/09/2010 και προχώρησε στην επανεξέταση όλων των αιτήσεων. Με το τέλος της συνεδρίασης ήταν προφανής η σκοπιμότητα της αναπομπής. Έπρεπε να προταθούν κάποιοι που «ξεχάστηκαν» στην προηγούμενη εισήγηση του Συμβουλίου.

Σ’ αυτή τη συνεδρίαση η πλειοψηφία ενεργώντας, μάλλον κατ’ εντολή, δε στήριξε την εισήγησή της σε ενιαία κριτήρια. Αποτέλεσμα, να προταθούν πέραν όσων είχαν συμπεριληφθεί στην εισήγηση της 21/09/2010 και πολλών άλλων που προτάθηκαν στη συγκεκριμένη συνεδρίαση και συνάδελφοι χωρίς σύγκριση.

Ενδεικτικά αναφέρω: προτάθηκε για απόσπαση συνάδελφος με 6 χρόνια υπηρεσίας, όχι όμως και συνάδελφοι έγγαμοι με 2 παιδιά για το ίδιο ΠΥΣΠΕ. Προτάθηκε άγαμος, με 4 χρόνια και χωρίς ιδιαίτερους λόγους, όχι όμως έγγαμος με 11 χρόνια υπηρεσίας για το ίδιο ΠΥΣΠΕ. Επιλεκτικά προτάθηκαν και άλλες αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ.

Σημειώνω πως τα κενά που δόθηκαν στο ΚΥΣΠΕ, 663 ΠΕ70 και 451 ΠΕ60 (για ειδικότητες δεν δόθηκαν), δεν λήφθηκαν υπόψη για τις αποσπάσεις. Αποτέλεσμα, να μην αποσπαστούν συνάδελφοι σε ΠΥΣΠΕ που υπήρχαν κενά.

Ως όφειλα, κατήγγειλα την όλη διαδικασία, ζητώντας την ικανοποίηση των αιτήσεων για απόσπαση με ενιαία κριτήρια για όλους.

Πιστεύω, δε, πως στη σημερινή εποχή της πιο σκληρής και βάρβαρης λιτότητας, της βίαιης αλλαγής και του περιορισμού των εργασιακών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων μας, πρέπει, όσο ποτέ άλλοτε, οι αποφάσεις του ΚΥΣΠΕ να στηρίζονται στα πλαίσια της ισονομίας, της ισοπολιτείας και της ίσης μεταχείρισης όλων των εκπαιδευτικών.

Προσωπικά, θα συνεχίσω να είμαι χωρίς διακρίσεις κοντά στον κάθε συνάδελφο για την προάσπιση των δικαιωμάτων του και για τη στήριξη κάθε νόμιμου και δίκαιου αιτήματός του.



Πάντα στη διάθεσή σας


Παληγιάννης Βασίλης